حجم خرید ثابت ماهیانه و Auto Ship (ارسال خودکار)
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
حجم خرید ثابت ماهیانه و Auto Ship (ارسال خودکار)
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 16:42 | بازدید : 633 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

حجم خرید ثابت ماهیانه و Auto Ship (ارسال خودکار)

خرید ثابت ماهیانه و ارسال خودکار دو مقوله جداگانه هستند که همچنین در برخی مواقع می توانند با هم ادغام شوند. خرید ثابت ماهیانه مقدار سفارشی می باشد که یک توزیع کننده را مجاز به دریافت کمیسیون و پاداش هایش می کند. در تمامی شرکت های بزرگ دنیا مقدار مشخصی از خرید ثابت ماهیانه وجود دارد. این مقدار باید معقول و از نظر بسیاری از کارشناسان باید بین 50 تا 100 دلار باشد.

فلسفه خرید ثابت ماهیانه چیست؟

در حقیقت این موضوع جزء ماهیت MLM می باشد و منظور از آن مقدار محصولاتی می باشد که شخص برای مصرف شخصی و فروش مورد استفاده قرار می دهد. در اکثر شرکت های بزرگ و خوب دنیا این مقدار حداکثر تا 150 دلار می باشد. دلایلی که کارشناسان و شرکت ها برای وجود این مقدار خرید ثابت بیان می کنند به 4 دسته تقسیم می شود.

1.      فعال بودن همه افراد در زمینه فروش

 

ماهیت یک MLM خوب بر این است که همه افراد در همه سطوح باید در بازاریابی و فروش محصولات نقش داشته باشند و هیچ شرکتی درصدد ایجاد توده ای از افراد که فقط یک بار خرید کرده باشند و در ادامه فقط به جذب افراد و مدیریت بپردازند نیست. در حقیقت یک شرکت MLMزمانی سود می کند که از پتانسیل همه افراد در تمامی سطوح در راستای فروش محصولات استفاده کند. حتی شخصی که درآمد ماهیانه اش بالاتر از چند هزار دلار در ماه است ، برای دریافت کمیسیون خود موظف به فروش مقدار مشخصی از محصولات می باشد.

 

2.      حرکت نکردن شرکت به سمت عضوگیری برای دریافت کمیسیون (هر فروش در ازای هر عضو)

 

در یک شرکت سالم کمیسیون توزیع کنندگان بر اساس فروش محصولات می باشد. اگر خرید ثابت ماهیانه وجود نداشته باشد، افراد برای گرفتن کمیسیون مجبور به گرفتن عضو جدید که لیستی از محصولات را سفارش دهد می باشد.

 

3.      ایجاد درآمد رسوبی برای توزیع کنندگان

 

تمامی افرادی که به طور تمام وقت در MLM مشغول به فعالیت می شوند قصد ایجاد یک درآمد رسوبی و استفاده از قدرت اهرم آن را دارند در صورت عدم وجود خرید ثابت ماهیانه برای فروش و مصارف شخصی توزیع کنندگان و عدم استفاده از پتانسیل تمامی افراد شبکه در راستای این فعالیت ها (فروش و استفاده شخصی محصولات)، درآمد رسوبی ایجاد نخواهد شد

 

4.      اصول اولیه فروش

 

در تمامی مبانی اولیه فروش این نکته به چشم می خورد که اگر شخصی خود از محصولی استفاده نکرده باشد در راستای فروش آن هیچ موفقیتی کسب نخواهد کرد. شرکت های MLMبرای موفقیت توزیع کنندگان در فروش و کسب درآمد، آنها را تشویق به استفاده شخصی از محصولات می کنند که این امر با مقدار مشخصی از خرید ثابت ماهیانه محقق می شود.

 

Auto Ship یا ارسال خودکار

 

بسیاری از شرکت ها برای توزیع کنندگان و مشتریان خود سیستم ارسال خودکار را فراهم می کنند. در ارسال خودکار شرکت لیست مشخصی از محصولات را در محدوده زمانی مشخص یرای مشتریان و توزیع کنندگان ارسال می کنند و مبلغ آن را از حساب او کسر خواهد کرد. اکثر توزیع کنندگان برای فراموش نکردن مقدار خرید ثابت ماهیانه از سیستم ارسال خودکار استفاده می کنند. همچنین مشتریانی که با استفاده از بکارگیری ارسال خودکار از تخفیفات ویژه ای برخوردار می شوند ، از این سیستم استفاده می کنند. در اکثر شرکت ها در هنگام ثبت نام فرم ارسال خودکار هم در اختیار افراد قرار داده می شودکه در صورت تمایل می توانند از آن استفاده کنند

 

در اینجا به نظر دو تن از کارشناسان می پردازیم

 

شفیلد در این باره می گوید:

 

شرکت های نوپا و توسعه یافته مرتبا در رابطه با لزوم وجود برنامه Auto Ship از من سوال می کند و جواب من در این مورد "بله" است

«ارسال خودکار محصولات شما باعث ایجاد یک درآمد رسوبی و گردش پول در تجارت شما می شود. اگر توزیع کننده به محصولات و خدمات علاقه داشته باشد و آنها را مورد مصرف قرار دهد احتمال باطل کردن سفارش ماهیانه اش بسیار پایین می باشد. میزان مقبولیت ارسال خودکار در شرکت ها توسط توزیع کنندگان بالای 90% می باشد. در شرکت هایی که مشتری ها و توزیع کنندگان برای سفارش محصولات مورد نیازشان باید مدام با شرکت تماس بگیرند و آن لاین باشند این میزان پایین تر از 30% می باشد. اگر شرکت شما ارسال خودکار ندارد ، شما مجبورید سه برابر بیشتر در جذب توزیع کنندگان و مشتریان فعال باشید تا بتوانید در کنار رقبای خود باقی بمانید.

ارسال خودکار همچنین مزایای بسیار اقتصادی در توزیع محصولات و آینده نگری تجارت شرکت دارد. یک شرکت می تواند ارسال محصولاتش را منحصر به یک دوره زمانی خاصی از ماه نکند. این مورد باعث رهایی بخش های ارسال و مرکز تلفن شرکت از طوفان سفارش "خرید ثابت ماهیانه" در روزها و دقایق آخر ماه می شود. همچنین باعث کمتر شدن زمان انتظار توزیع کنندگان در برقراری تماس با شرکت، مدت زمان ارسال و سفارشات بازگشتی شود.

ارسال خودکار می تواند با خرید ثابت ماهیانه توزیع کنندگان برای واجد شرایط شدن دریافت کمیسیون ها و پاداش ها همراه شود. این عمل همچنین باعث حفظ سفارشات توزیع کنندگان در جهت فروش و مصرف شخصی محصولات مادامی که سرگرم ساختن تجارتشان هستند می باشد. در هر صورت اگر شما یک شرکت تازه تاسیس هستید، ارسال خودکار دارایی بزرگ برای شرکت شما محسوب می شود و باعث آسانتر شدن فعالیت کارمندان،راهبران و توزیع کنندگان در حال رشد می شود.»

 

راد کوک در مورد حجم خرید ثابت ماهیانه می گوید:

 

« حجم خرید ثابت باید معقول باشد؛ شرکت های MLM توزیع کنندگانشان را ملزم می کنند که ماهانه حجم معینی محصول از شرکت خریداری کنند تا به اصطلاح در سازمان "فعال" محسوب شوند. لذا توزیع کنندگان غیر فعال واجد شرایط دریافت کمیسیون و پاداش محسوب نمی شوند. بنابراین این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

معمولا توزیع کنندگان لازم است 50 تا 150 دلار را ماهانه صرف خرید کالا یا خدماتی برای فروش مجدد و یا صرف مصارف شخصی کنند تا واجد شرایط دریافت کمیسیون و پاداش از سوی شرکت به حساب آیند. در ازای خرید شما، به شما امتیازهایی تعلق می گیرد مثلا برای 100 دلار خرید 75 امتیاز یا بیشتر.

 

برای اینکه هیچ وقت حجم خرید ماهانه تان را فراموش نکنید می توانید از برنامه ارسال خودکار شرکتتان استفاده کنید. تقریبا همه شرکت های MLM چنین برنامه ای برای توزیع کنندگان خود دارد. طبق این برنامه شما می توانید در بدو ورودتان به شرکت، فرم های مربوط به خرید ماهانه را یکجا پر کنید تا هر ماه کالاها به آدرس شما ارسال شود. این کار باعث خواهد شد علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، دیگر مجبور نباشید هر ماه این فرم ها را تکمیل نمایید.

 

فرض کنید در پایان این ماه قرار است شما یک چک حقوقی به رقم 300 دلار یا 3000 دلار یا بیشتر دریافت کنید و درست بعد از اتمام آن ماه متوجه شوید که خرید ثابت آن ماه را انجام نداده اید. متاسفانه در چنین شرایطی شما در آن ماه خاص ، یک عضو غیر فعال محسوب شده و لذا واجد دریافت شرایط چک نیستید.

منبع




موضوعات مرتبط: مفاهیم پایه , ,

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 21
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 24
:: بازدید ماه : 575
:: بازدید سال : 1809
:: بازدید کلی : 27557